www.funwestdoll.com

are people still ordering the french made latex doll

Lush Latex Love Dolls...Travel companions that fit in your backpack. Often ranging from $150 to $300
User avatar
haremlover
Doll Visionary
Doll Visionary
Posts: 16238
Joined: Tue May 26, 2009 12:00 am
Location: UK and South of France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by haremlover »

Domax did replace the faulty doll which is great, but I haven't heard more about the thickness of the new one . . .

Best wishes

Harem
Latest reviews coming for Irontech and FJ doll silicone ladies.

Chloé's book
Image
is available from The-Doll-House
- - - -
Here's Coverdoll Yolanda
- - - -
Reviews for:
-DS-OR-JY-SY-Jarliet-Vivid-SM-SE-ZOne-JM-Sino-Sanhui-Pipedream--XY-WM-Elsa Babe-SM Silicone Siliko-XYcolo-Starpery-Elsa Babe-FutureDoll-Zelex-Irontech-FJ Doll
- - - -
YouTube Doll Review Channel
-https://www.youtube.com/@sexdoll-reviews-

SuckItTrebek
Active Member
Active Member
Posts: 179
Joined: Fri Aug 30, 2013 10:15 pm
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by SuckItTrebek »

So if you want one of these you have to order through Domax now? It doesn't look like the poupee-latex site is in service anymore.

User avatar
haremlover
Doll Visionary
Doll Visionary
Posts: 16238
Joined: Tue May 26, 2009 12:00 am
Location: UK and South of France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by haremlover »

Hi!

There is not much demand for inflatables nowadays with the price of solid dolls having fallen. But inflatables have their place and are a really good sexual reliever and can be hidden easily.

http://www.poupee2luxe.com/ is the Domax site. Using Google Chrome or Firefox with built-in translator works well but for anyone in the UK I am able to order and pass on a discount.

Best wishes

Harem
Latest reviews coming for Irontech and FJ doll silicone ladies.

Chloé's book
Image
is available from The-Doll-House
- - - -
Here's Coverdoll Yolanda
- - - -
Reviews for:
-DS-OR-JY-SY-Jarliet-Vivid-SM-SE-ZOne-JM-Sino-Sanhui-Pipedream--XY-WM-Elsa Babe-SM Silicone Siliko-XYcolo-Starpery-Elsa Babe-FutureDoll-Zelex-Irontech-FJ Doll
- - - -
YouTube Doll Review Channel
-https://www.youtube.com/@sexdoll-reviews-

User avatar
yorktown
Doll Elder
Doll Elder
Posts: 3338
Joined: Sun Oct 18, 2009 12:00 am
Location: Biergarten
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by yorktown »

8) Howdy

Yeah the poupee-latex site seems gone - and for good now - since January

So yes we all will have to order from DOMAX direct - I've never ordered from them before - so we'll see what happens

Although I just got one last summer - so I am not in need as of now - maybe next year - if they are still around

I miss the poupee-latex site - as they would always throw something extra - and acknowledge my previous orders

Like I said in the past - latex air dolls have always been the mythological dolls in inflatable world - seen briefly and then not seen again for some time

Almost like legend -

Happy Trails -

User avatar
timetraveler1
Doll Visionary
Doll Visionary
Posts: 12304
Joined: Tue Apr 13, 2004 12:00 am
Location: u.s.a.
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by timetraveler1 »

haremlover, YOU SAID THEIR ISN'T AS MUCH DEMAND FOR FRENCH POUPE DOLLS , now that prices of solid dolls have fallen, isn't the cost for a latex doll around 500 dollars ? i didn't think any comparable height dolls are very close to that price !! i was hoping this company would keep going , i think they should have made their doll skin thicker instead of charging extra to make it thicker . these were really nice dolls , and are nice even to stuff with fiberfill, and still stay lightweight!
wish i could win the lottery or something , would like owning that company , and even make upgrades to the doll ,, aaaahh i can at least dream ! :wink:

User avatar
yorktown
Doll Elder
Doll Elder
Posts: 3338
Joined: Sun Oct 18, 2009 12:00 am
Location: Biergarten
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by yorktown »

8) Howdy

The cost for a new DOMAX latex air babe in US Dollars with VAT/ Shipping included is a tad over $ 300 to say $ 325 depending on the EURO vs USD daily conversion - not
$500 unless yer now Canadian and moved North - TimeTravler1 - :roll:

Happy Trails -

samara78
Doll Visionary
Doll Visionary
Posts: 12990
Joined: Mon Apr 21, 2014 1:32 am

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by samara78 »

I have one she needs a new home.
The empty orchestra still plays.
Bored, certified "plastic" surgeon. Serving the masses.
Dolls i have worked on. Real doll ,JM doll,teddybabes,Anime fabric doll,wm doll, d.s dolls, Diao shi, extravaganza air dolls, 1st pc, and candy8teen dolls.

Need work done? Feel free to send me a note.

User avatar
Superglue
Active Poster
Active Poster
Posts: 52
Joined: Sun Jun 20, 2004 12:00 am
Location: France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by Superglue »

I've ordered one of those ladies 2 years ago. From the beginning i've had air leaks everywhere... Then i took her head off, and patched MANY holes using the extra rubber sample shipped with the doll. While no over inflated, my girl just exploded several times while playing (and i don't play the hard way, and not with my whole weight on her). Now i do the repairs with rubber cement for bike (!) and cheap latex gloves pieces. I call my lady "FrankenDoll" because of her many scars. I would like to give her a last chance before i move to one of those nice TPE girl... Because i like her a lot despite i've spent more time fixing her than playing with her. Maybe a liquid latex internal coating ? Is it possible ? As a french, i think this is really a shame that the last latex doll manufacturer does not improve the quality of his dolls. Instead, he now sells outrageously expensive "solid" dolls filled with polystyren balls. If only they could produce a doll with a thicker skin (i mean really thicker, not only fake "double" skin), and maybe one or two variations in terms of height or breast size...
To want to love them all
But to love no one of them
What is then my madness!
Pygmalion


User avatar
Superglue
Active Poster
Active Poster
Posts: 52
Joined: Sun Jun 20, 2004 12:00 am
Location: France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by Superglue »

Only some silicon girls Domax resells because they know buyers now prefer to spend more money on quality dolls. Instead of improving their own dolls. When i say it's a shame...

Now, as i'm really pissed of such a waste... I'll post my feeling in french, directly to Domax (approximative translation following).

"Dominique, je sais que ce n'est pas facile de maintenir un business comme le tiens avec la concurrence déloyale que font les poupées chinoises. Ceci dit, à mon humble avis, tes poupées latex sont le seul et dernier rempart contre cette concurrence. et je suis vraiment déprimé de constater que tu ne fait que t'enfoncer en proposant des dolls ultra chères remplies de billes de polystyrène ou en revendant des miss en silicone d'origine allemande indéterminée mais en fait bien chinoises... Ce que tu fais maintenant est unique et je pense que de nombreux acheteurs potentiels seraient tentés par une poupée en latex de qualité, proposant une réelle alternative face au tsunami des dollies en tpe à bas prix. Mon opinion est que, simplement, plutôt que de jouer sur le rachat multiple de miss pleines de défauts (même avec cette "option" peau plus épaisse), tu proposait des poupées avec une peau sensiblement plus épaisse de base (ce qui permettrait aux clients de jouir de leur achat un peu plus longtemps avant d'avoir à effectuer des réparations ou à racheter). Tu y gagnerait à la fois en réputation et en volume de vente ! La seule alternative européenne face aux chinois, avec de la qualité, de la diversité (investis dans un ou deux moules de tailles différentes, genre une avec une poitrine plus forte, et une plus petite style 140 cm...). Si tu proposait une madame en latex de qualité, avec une peau au moins 3 fois plus épaisse, éventuellement avec une option orale sur la tête, quitte à la vendre autour des 500 euros, je suis persuadé que de nombreux acheteurs se précipiteraient car tu aurait le monopole absolu de la poupée en latex. Cette poupée proposerait une réelle alternative face aux TPE chinoises, à un prix deux fois inférieur, et la réputation de DOMAX serait restaurée. Je suis personnellement déçu par la qualité de ma poupée, qui bien qu'étant adorable sur tous les points reste d'une fragilité inadmissible dans cette gamme de prix. J'ai testé une poupée chinoise vinyle à bas prix qui m'a satisfait d'avantage que ta poupée "Made in France". Reprends toi, car avec juste une petit effort en terme de qualité, il y a moyen de faire un carton avec tes poupées. Amicalement."

"Dominique, i know it ins't easy too run a business like yours, with cheap chinese dolls around. Anyway, in my humble opinion, your dolls are the one and only alternative against these chinese competition. and i'm really depressed to see that your are only doing worse by selling overly priced polystyren filled latex dolls or by selling german (but chinese...) silicon dolls. Many potential buyers would rather buy a quality latex doll, instead of a cheap chinese TPE. Even with this "double skin" fake option...
Well, i'm tired of translating... OK Domax, i don"t give you more than 2 years before your business fails, because you don't see that people want quality, and not consumable cheap latex dolls, made intentionnaly with flaws to force them to buy again and again... Just make a slightly more expensive quality doll (around 500 euros), with a thicker skin, one or two options like bigger boobs or smaller size. And your business will just explode. Now ! Latex lovers are many, and they WANT an alternative to TPE dolls. Take it. And make BIG money ;)". "Enfin c'est juste mon avis Dominique, continue comme ça et tu vas droit dans le mur...". Et si tu envisageait de doubler la peau des poupées avec genre du tulle, tu sais le truc des compresses médicales... Elles garderaient leur forme avec une inflation maximale... Au lieu de ressembler à des... Enfin bref... Bises ?
To want to love them all
But to love no one of them
What is then my madness!
Pygmalion

User avatar
haremlover
Doll Visionary
Doll Visionary
Posts: 16238
Joined: Tue May 26, 2009 12:00 am
Location: UK and South of France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by haremlover »

They are not selling those dolls any more.

They had the idea to but didn't follow through. They are not silicone - they are TPE dolls made by JY.

The latex dolls are still being made.

Best wishes

Harem
Latest reviews coming for Irontech and FJ doll silicone ladies.

Chloé's book
Image
is available from The-Doll-House
- - - -
Here's Coverdoll Yolanda
- - - -
Reviews for:
-DS-OR-JY-SY-Jarliet-Vivid-SM-SE-ZOne-JM-Sino-Sanhui-Pipedream--XY-WM-Elsa Babe-SM Silicone Siliko-XYcolo-Starpery-Elsa Babe-FutureDoll-Zelex-Irontech-FJ Doll
- - - -
YouTube Doll Review Channel
-https://www.youtube.com/@sexdoll-reviews-

User avatar
Superglue
Active Poster
Active Poster
Posts: 52
Joined: Sun Jun 20, 2004 12:00 am
Location: France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by Superglue »

OK... Dominique, stop bullshitting us with TPE JY dolls. We want a reliable, quality, latex doll, from France, horny as hell, with boobs and ass. We don't want your low quality overpriced 0.000001mm skin dolls. I'll wait a month, then buy a CHINESE fuck... TPE doll, reliable, with boobs and ass and SATISFACTION... From France, with love...
To want to love them all
But to love no one of them
What is then my madness!
Pygmalion

User avatar
haremlover
Doll Visionary
Doll Visionary
Posts: 16238
Joined: Tue May 26, 2009 12:00 am
Location: UK and South of France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by haremlover »

I've tried to say as much to Dominique but without good enough French. Being French yourself and able to express the reality of the Domax lost opportunity is really great and I look forward to hearing his response.

Best wishes

Harem
Latest reviews coming for Irontech and FJ doll silicone ladies.

Chloé's book
Image
is available from The-Doll-House
- - - -
Here's Coverdoll Yolanda
- - - -
Reviews for:
-DS-OR-JY-SY-Jarliet-Vivid-SM-SE-ZOne-JM-Sino-Sanhui-Pipedream--XY-WM-Elsa Babe-SM Silicone Siliko-XYcolo-Starpery-Elsa Babe-FutureDoll-Zelex-Irontech-FJ Doll
- - - -
YouTube Doll Review Channel
-https://www.youtube.com/@sexdoll-reviews-

User avatar
Superglue
Active Poster
Active Poster
Posts: 52
Joined: Sun Jun 20, 2004 12:00 am
Location: France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by Superglue »

Harem, i know you love Domax dolls... I, as an humble french doll lover, can help you to translate your wishes about those fantastic Domax dolls. Just ask, i'll be there to help. I really wish Dominique hear us... In my opinion, his business could really be the "missing link" between cheap vinyl dolls and the TPE ones. And i'm convincend that with a little improvement, those french latex ladies would rock ! Overwise, i'm sure his business won't last if he doesn't take this step : more quality, more disversity. 2 years without change, no more... Then game over...
To want to love them all
But to love no one of them
What is then my madness!
Pygmalion

User avatar
Superglue
Active Poster
Active Poster
Posts: 52
Joined: Sun Jun 20, 2004 12:00 am
Location: France
Contact:

Re: are people still ordering the french made latex doll

Post by Superglue »

OK, Here the message i've just sent to Domax, hoping they will hear me (us)...

"Bonjour Dominique,
Je suis personnellement un fan de tes poupées en latex. Ceci dit, je constate avec tristesse que ton business va droit dans le mur avec l'émergence des dollies en TPE de chine. Je possède l'une de tes poupées depuis un peu plus de 2 ans, et ne compte plus le nombre de réparations que j'ai du faire sur elle, à vrai dire je passe d'avantage de temps à la réparer qu'à lui faire honneur... C'est pourquoi j'ai posté un fil sur http://www.dollforum.com afin de collecter les avis des utilisateurs. à mon humble avis, et sans aucunement critiquer tes poupées qui m'ont, malgré tout, apporté beaucoup de bonheur, je pense que ta stratégie ne sera pas bénéfique à moyen terme. Sur le plan commercial, je pense qu'une peau plus épaisse de base serait bénéfique en terme de réputation, ainsi qu'une ou deux options du style taille ou tour de poitrine. Plutôt que de revendre des poupées "allemandes", en réalité d'origine chinoise (JL) ou bien des poupées remplies de billes de polystyrène vendues à un prix exorbitant. Il existe un marché entre la poupée vinyle à bas prix et la poupée chinoise TPE qui pourrait être couvert par de la poupée latex française en latex de qualité qui ferait un carton. La stratégie actuelle qui consiste à vendre (passe moi les mots...) de la "merde" ne fonctionne plus avec l'émergence des moyens de communication et la diversité proposée actuellement. Personnellement, j'envisage d'investir dans une miss chinoise autour des 1000 euros qui pour un temps donné me procurera d'avantage de satisfaction qu'une latex française à 200 euros qui va me littéralement me péter à la gueule dès le premier usage... Enfin c'est juste mon avis de consommateur. J'apprécie énormément les poupées Domax et espère que ton business continuera à prospérer autant que faire ce peut. Mais je suis anxieux concernant l'avenir proche. Je pense qu'une poupée latex vendue aux alentours des 500 euros, avec une peau bien épaisse et une ou deux tailles disponibles (entre 130 et 160 cm), avec la possibilité de choisir entre deux ou trois tours de poitrines (genre du "A", du "D" et pour les furieux du "G" ou du "H", ferait un gros carton. Bien Cordialement."

I won't translate because i'm lazy and it's late. Just asking them to stop selling shit and to make a quality poupée with thicker skin and with options on doll size and boobs size. And that is the only way they will survive the chinese TPE tsunami. Wait and see... With latex love.
To want to love them all
But to love no one of them
What is then my madness!
Pygmalion

Post Reply

INFORMATIONS